اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

موسویان: نگاه واقعیت‌گرایانه خبرگزاری فارس برای آمریکا خوشایند نیست

رئیس سابق مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: خبرگزاری فارس، خبرگزاری است که با رویکرد نزدیک به نظام کار می‌کند و به هر حال خیلی مسائل را واقع بینانه منعکس می‌کند و این برای آمریکا خوشایند نیست.

موسویان: نگاه واقعیت‌گرایانه خبرگزاری فارس برای آمریکا خوشایند نیست

«مرتضی موسویان» رئیس سابق مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، درباره تحریم دامنه دات کام خبرگزاری فارس توسط آمریکا گفت: خبرگزاری فارس، خبرگزاری‌ است که با رویکرد نزدیک به نظام دارد کار می‌کند و به هر حال خیلی مسائل را واقع بینانه منعکس می‌کند و این برای آمریکا خوشایند نیست.

وی در ادامه افزود: این یک بحث جدیدی است که آمدند و دامنه را هم فیلتر می‌کنند. تا حالا فکر می‌کنم سابقه نداشته است و این دفعه اول است که چنین کاری می‌کنند.

عضو مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال ادامه داد: این نشان می دهد که واقعا نمی شود همچنان حاکمیت ریشه ها را در دست شرکت آیکان آمریکایی دانست و باید فعالیتی در سطح بین المللی شروع شود. در سال ۲۰۰۵ در ایالت تونس این فعالیت خیلی داغ شد و قرار بود که در آن نشست به یک توافقی برسند که اینترنت را به سازمان ملل بدهند و آنها خودشان مدیریت کنند.

موسویان در ادامه نیز بیان داشت: اما بحث مربوط به مدیریت اینترنت از جمله مواردی است که آمریکا به هیچ وجه اجازه نداده تا انحصار این ماجرا از دستش خارج شود و خلاف نظر تمامی کشورها چه کشورهای غربی و چه کشورهای نزدیک به روسیه، آمریکا این انحصار را در دست خود نگه داشته است.

وی همچنین در ادامه افزود: اگر دقت کنید می بینید درست یکسال بعد از اولین پرتاب ماهواره توسط شوروی سابق به مدار زمین در سال ۱۹۵۴، آمریکا این را به سازمان ملل کشاند و پروتکل‌هایی را در این سازمان مطرح کرد و به امضا رسید و مدیریت هوا فضا در انحصار شوروی سابق باقی نماند.

موسویان با بیان اینکه آمریکا در مورد اینترنت این اجازه را نداده و آن را انحصاری نگه داشته است، گفت: ۶۸ درصد پهنای باند دنیا در اختیار آمریکا است و یکبار هم کره شمالی را تهدید کرد که اینترنت کشورش را قطع می‌کند و این امکان برایش فراهم است تا دست به چنین کاری بزند. دیگر کشورهای دیگر نمی‌توانند روی این موضوع حساب کنند که اینترنت کشورشان هیچ وقت قطع نشود و برداشتن دامنه باید پیگیری حقوقی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول